top of page
AdobeStock_385943421_edited.jpg

Satın Alma Danışmanlığı

Satın alma danışmanlığı, kurumsal organizasyonların satın alma süreçlerinde daha efektif fiyat politikaları ile aksiyon almalarına olanak veren bir yönetim anlayışıdır. Geleneksel satın alma anlayışının pazarlık odaklı anlayışının ötesine geçerek ÅŸirketlerin daha verimli bütçelerle daha yüksek stok hacimlerine ulaÅŸmasına olanak veren bu yöntemin, çaÄŸdaÅŸ pazarlamanın en önemli avantajlarından biri olduÄŸunu söylemek doÄŸru olacaktır.

Neler Yapıyoruz?

Mevcut satın alma süreçlerini inceliyoruz.  �​

Åžirketler, satın alma süreçlerinde uygun fiyat ve yüksek kalite dengesini saÄŸlayabilmek için global ölçekte pazar araÅŸtırmaları yapma zorunluÄŸuna sahiptirler. Hammadde tedariki, yazılım hizmeti ve benzeri ürünlerde yerel pazarlarla yetinmeyen ÅŸirketler, daha geniÅŸ ölçekte ticaret yapma esnekliÄŸi geliÅŸtirirler. Bu doÄŸrultuda, daha geniÅŸ ölçekte tedarik zincirine sahip olan ÅŸirketler satın alma organizasyonlarını daha etkili yönetebilmek adına danışmanlık hizmetine baÅŸvururlar. Satın alma danışmanlığının yanıt verdiÄŸi ÅŸirket ihtiyaçları ÅŸu ÅŸekildedir:

​

  • Satın Alma Maliyetlerini DüÅŸürmeye Yönelik Stratejiler

Åžirketler etkili bir danışmanlık hizmeti sayesinde satın alma masraflarını minimum seviyeye çekebilirler. GeniÅŸ pazar ölçeÄŸinde ve global skalada uygun tedarikçilerin bulunması, lojistik süreçlerdeki masrafların kısılması ve benzeri operasyonlarda verimliliÄŸin maksimum seviyeye çıkartılması hedeflenir.

 

  • Tedarik Pazarındaki Fiyat Dalgalanmalarını Öngörmeye Yönelik Çözümler

Satın alma danışmanlığı kapsamında ÅŸirketlerin bir diÄŸer önemli avantajı, ÅŸirketlerin piyasadaki fiyat dalgalanmalarını doÄŸru takip edebilecek öngörü yeteneÄŸine sahip olmalarıdır. Bu doÄŸrultuda özellikle fiyat iniÅŸ çıkışlarının çok hızlı yaÅŸandığı endüstrilerde ÅŸirketler, kriz dönemlerini öngörerek strateji geliÅŸtirme yetkinliÄŸi elde etmiÅŸ olurlar.

 

  • Merkezi Satın Alma Mekanizması

Büyük ölçekli organizasyonlarda ya da büyük iÅŸ ortaklıklarının bulunduÄŸu kurumsal yapılarda birbirinden bağımsız departmanlar tarafından denetlenen bazı satın alma operasyonlarının merkezileÅŸtirilmesi hedeflenir. Böylelikle satın alma süreçlerindeki yönetim ve karar verme mekanizması daha kontrollü bir yapıya sahip olabilir.

 

  • Satın Alma Politikasının Güncellenmesi​​​

Geleneksel yöntemlerden uzaklaÅŸmak isteyen organizasyonlar, satın alma danışmanlığı sayesinde daha güncel stratejiler geliÅŸtirebilirler. Bununla birlikte mevcut teknolojik koÅŸullara ayak uydurma ve yenilikçi satın alma trendlerini takip etme açısından daha kurum kültürü yaratabilirler.

Satın alma süreçlerini belirledikten sonra iş akışınızı tasarlıyoruz.
Bu süreçlerdeki performans kriterlerinin belirlenmesinde kilit rol oynuyoruz.

Ne Sağlıyoruz?

  • Mevcut satın alma süreçlerini inceliyoruz.

​

  • Satın alma süreçlerini belirledikten sonra iÅŸ akışınızı tasarlıyoruz.

 

  • Bu süreçlerdeki performans kriterlerinin belirlenmesinde kilit rol oynuyoruz.

​

  • Görev alacak olan personelin rollerinin ve sorumluluklarının belirlenmesinde yardımcı oluyoruz.

​

  • Onaylı tedarikçilerin satın alma sistemine dahil edilmesi sürecini yönetiyoruz.

Görev alacak olan personelin rollerinin ve sorumluluklarının belirlenmesinde yardımcı oluyoruz.

MüÅŸterimiz Olun!

E-posta listemize katılın ve abonelerimize özel fırsatlara eriÅŸin.

Gönderdiğiniz için teşekkürler!

bottom of page