top of page

Pazarlama Bütçe Yönetimi

Yıllık pazarlama ve iletişim bütçelerini detaylı bir şekilde analiz ediyor ve firmanın özel gereksinimlerini dikkate alarak en optimize edilmiş bütçe planlarını hazırlıyoruz. ATL, BTL, dijital, PR ve etkinlik alanlarında stratejik bütçe tahsisi yaparak, aynı zamanda ekiplerin bütçe planlama ve yönetimi konusunda yetkin olmalarını sağlamak amacıyla detaylı eğitimler sunuyoruz.

Neler Yapıyoruz?

Pazarlama bütçesi yönetimi, bir organizasyonun pazarlama faaliyetlerine ayırdığı bütçenin planlanması, uygulanması, kontrol edilmesi ve raporlanmasını içeren süreçtir ve para yönetimi şirketler için önemli olduğundan pazarlama bütçesinin oluşturulması kadar yönetilmesi de çok önemlidir. İyi bir pazarlama bütçe yönetimi, şirketin bütçe planlaması yapmasına, kaynakları doğru bir şekilde tahsis etmesine ve pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini artırmasına yardımcı olur.​

Pazarlama çalışmalarında bütçenin takip edilmesi önem arz eder. Bütçenin detaylandırılarak kontrol edilmesi doğru bir şekilde önceliklendirme yapmamıza yardımcı olur. Doğru bir önceliklendirme ile de etkili stratejiler geliştirebiliriz. Bu bütçenin kullanımının takip edilmesi de hem büyük işletmelere hem de küçük işletmeler için önemlidir. Bu sayede bütçenin aşılmadığına emin olarak doğru yatırımları yapabiliriz.

Bütçe esnekliği her işte olabilecek, öngörülemeyen masrafların önüne geçebilmemizi sağlar. Bütçeye sağlayacağımız esneklik pazarlama departmanında, performans ölçümüne göre bazı alanlara daha çok bütçe ayırarak bu alanlardan daha çok verim almamızı sağlar. Bu esneklik işletmelerin rekabetin yoğun olduğu pazarlarda öne geçmesini destekler. Beklenmedik etkili stratejiler uygulanması gerektiğinde işletmenin hazırlıksız yakalanmasını engeller. Aynı zamanda bir organizasyonun değişen koşullara ne kadar hızlı ayak uydurabileceğini de etkiler.

Bütçe Ayırma Stratejileri ve Örnekleri

Bütçe ayırma stratejileri, bir organizasyonun kaynaklarını farklı alanlara veya faaliyetlere yönlendirme sürecidir. İşletmeler, belirli hedeflere ulaşmak için bütçelerini farklı şekillerde ayırabilirler.

Fonksiyonel Bütçeleme:

Bu bütçe ayırma stratejisinde, bütçenin nasıl ayrılacağını departmanlar belirler. Her departmanın ve bütçe gerektiren fonksiyonel aksiyonun dengesini, hedefler doğrultusunda uygun şekilde ayırırız.

Proje Tabanlı Bütçeleme:

Bu stratejide bütçeyi projeler arasında dağıtırız. Projelerin ne kadar bütçeye sahip olacağını projenin ihtiyaçları ve önemi belirler. Bu bütçe planı firmaların proje odaklı ilerlemesini sağlar. Departmanlar baz alınarak yapılmadığı için bu bütçe ayrıma stratejisinde projedeki takım çalışması önem arz eder.

Performans Bütçelemesi:

Son stratejimizde önemli olan geçmişteki ve gelecekten beklenen performans arasındaki bağdır. İkisi arasındaki ilişki ne kadar bütçe ayırmamız gerektiğine dair bize yol gösterir. Bu bütçe ayırma stratejisini uygulamak için performans analizini derinlikli bir şekilde analiz etmeliyiz.

Müşterimiz Olun!

E-posta listemize katılın ve abonelerimize özel fırsatlara erişin.

Gönderdiğiniz için teşekkürler!

bottom of page