top of page

Marka Kitabı Oluşturma

Şirketinizin markasını oluştururken herkes tarafından tanınabilecek, akılda kalıcı ve sizi rakiplerden ayıracak bir şey yaratmak istiyorsunuz. Markanızı tamamladıktan sonra, bir kurumsal marka kitabı Bu, tutarlı bir şekilde yapıldığından emin olmak için markanızın nasıl sergilenmesi ve yürütülmesi gerektiğini ana hatlarıyla belirtir. Bir şirket marka kitabı, tasarım standartlarının yanı sıra misyonunuzu ve değerlerinizi de belirtmelidir. Netflix, Apple, McDonald's, Uber, DoorDash, Nickelodeon, Twitter ve Coke gibi her gün gördüğünüz şirketleri düşünün. Bu şirketlerin her birinin, kitleler tarafından tanınabilecek kendi markası ve tasarımı kilit altında bulunmaktadır.

Kurumsal Marka Kitap Tasarım Fikirleri

Şirket marka kitabının tasarımında şirketinizin markasını ve beklentilerini yansıtın.

1. Misyon ve Vizyon Beyanı

Şirketin misyon ve vizyonu da dahil olmak üzere ifadeler, şirket için çok küçük görünebilir. marka kitap fikirleri şirketinizin markasını sorunsuz bir şekilde aktarma sanatında. Ancak, bir misyon ve vizyonun bir şirket için taşıdığı değeri hafife almayın. Ön ve merkez sahnede şirket misyon ve vizyon beyanını gösterin. Bağlamların ilk veya iki sayfasına eklenmesi önerilir. Ne zaman bir kişi şirketiniz için malzeme veya pazarlama yapıyorsa, bunu şirketin misyon ve vizyonunu göz önünde bulundurarak yapmak, hepinizin aynı amaç için çalışmasını sağlayacaktır. Herkesi mükemmelliğe ulaşmak için yönlendirmek için şirketin değerlerini bir pusula olarak kullanın.

2. Renk Paleti

Kurumsal marka kitabının renk paleti, şirketin markasının renk paleti ile aynı olmalıdır. Bir renk paleti, tutarlılığı ve beklentileri haykırmalıdır. İyi bir kural, şirketlerin renk paletini dört veya daha az renkte tutmaktır. Birçok ünlü, tanınabilir şirket iki veya daha az renk içerir. Bu sadece renkleri seçmekle ilgili değil, aynı zamanda düzeni sağlamak için belirli tonlara bağlı kalmakla da ilgilidir. Bir şirketin ana rengi çoğu arka planda görünmelidir, ancak logoyu yalnızca belirli arka plan renklerinde kullanmakta ısrar edebilirsiniz. Kurumsal marka kitap tasarımında sadece renk paletini kullanmayınız, aynı zamanda firmaların renk paletine ayrılmış bir sayfaya da sahip olunuz. Bu bilgiler, izin verilen tüm renkleri ve bunların RGB ve HEX kodlarını içermelidir.

3. Yazı Tipi Yönergeleri

Kimliğiniz bir logo, vizyon ve renk paleti ile bitmez. Yazı tipi standartları kadar derine iner. Bir şirketin isteyeceği son şey, bir şirketin basit Arial yazı tipini, diğerinin ise fırça komut dosyasını kullanmasıdır. Büyük farklılıklar, özellikle işinizi kurmaya çalışırken kafa karışıklığına neden olabilir. Yazı tipleri için rehberlik kuralı, logonuz için bir yazı tipi ve diğer her şey için farklı bir yazı tipi kullanmaktır. Bu şekilde zıt yazı tipleri, logonun ve bilgilerin öne çıkmasına yardımcı olabilir, ancak bu basit farkı çok daha fazla karıştırır ve eşleştirirseniz, yapışkan görünmeye başlayabilir. Marka kitabı fikirlerinizi geliştirirken bunlardan birinin yazı tipi tutarlılığı olduğundan emin olun. Marka kitabı için kullandığınız yazı tipi, marka için kullanılmasını beklediğiniz yazı tipiyle aynı olmalıdır. Bir sayfayı yazı tipi yönergelerine ayırın. Ön sayfa hizalama, boşluk, renk ve boyut kurallarını özetlemelidir.

4. Görüntü

Görsel, tüm kurumsal marka kitap tasarımlarına dahil edilmelidir. Görselleri dahil ederken iyi bir uygulama, markayı temsil ederken geçmişte iyi performans gösteren görselleri ve örnekleri kullanmaktır. Görüntüler, markanızın tezahür etmesini istediğiniz ruh hali ve ton kadar markanızla uyumlu bir stil anlayışına da rehberlik etmelidir. Marka kitabında görsellere sahip olmak, içerik oluşturucuları yeni görseller oluşturmak için doğru yöne yönlendirecektir.

5. Etkileşimli Marka Yönergeleri

Kağıt veya PDF temel marka kitaplarının eski günleri geride kaldı. Şirket büyüdüğünde düzenlemeleri çok uzun sürüyor, daha az yaratıcılığa izin veriyorlar ve okuyucunun görmesi için daha fazla tüketiyorlar. Markanızı farklı kılmak istiyorsanız FlipHTML5 gibi etkileşimli bir platform kullanın. FlipHTML5, eski PDF kurumsal marka kitap tasarımını alıp şirketiniz için etkileşimli bir flipbook'a dönüştürebilir. Etkileşimli ara yüzler sadece diğer geliştiricilerle paylaşımı kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda şirketlerin tarzını ve ruh halini tasarımda daha fazla yansıtmanıza olanak tanır. Flipbook'lar daha fazla bilgi ve örnek sağlayan dış kaynaklara bağlantılar içerebilir, ayrıca şirket büyüdükçe ve geliştikçe düzenlemek ve ayarlamalar yapmak çok kolaydır.

Nasıl Çözümler Sağlıyoruz?

Çözüm

Bir marka kitabı, sadece bir sayfaya yapıştırılan ve şirketin beklentilerini göstermesi beklenen talimatlar olmamalıdır. Bir marka kitabı geliştirirken, kurumsal marka kitap tasarım fikirleriyle dolu bir taslak oluşturarak başlamalısınız. Baştan sona nelerin dahil edilmesi gerektiği hakkında sayfa sayfa düzenlenmelidir. İçerikte çeşitliliği korumak için renkler, görüntüler ve alıntı yerleşimleri yazın. Beklentileri ve değerleri sergilemeye yardımcı olması için marka kitabından yararlanın.

Marka kitabının tasarımını kullanmak, tüm pazarlama içeriği için bir standart oluşturmaya yardımcı olacaktır. Bunu yapmak, düzenleme için daha az malzeme geri gönderilmesine ve daha fazla onay verilmesine neden olacaktır. Bir marka kitabı oluşturmak için zaman ayırmanın zor çalışmasını görmek, başkaları bunu bir kılavuz olarak kullandığında bunun karşılığını görmekten daha tatmin edici bir şey olamaz.

Bir şirket bir yerden başlamalı. Şirketiniz nispeten yeni olsa ve marka tamamen gelişmiş olsa bile, en baştan yönergeleri yansıtmak için yine de küçük bir marka kitabıyla başlamalısınız. Bir şirket her zaman büyüyüp gelişebilir, markaya katkıda bulunabilir ve zaman geçtikçe neyi sevip neyi sevmediğinizi ayarlayabilir. Diğer harikalardan ilham alın marka yönergeleri örnekleri ve bu makaleyi kurumsal marka kitap tasarım fikirlerini toplamak için bir başlangıç noktası olarak kullanın.

Müşterimiz Olun!

E-posta listemize katılın ve abonelerimize özel fırsatlara erişin.

Gönderdiğiniz için teşekkürler!

bottom of page