top of page

Eğitim Yönetimi

Genel anlamda bir değişim ve gelişim süreci olarak görülen eğitim, daha önceden belirlenen hedefler doğrultusunda bireylerin bilgi ve becerileri kazanmaları doğrultusunda yapılan çalışmalardır.

İnsan kaynakları kapsamında değerlendirildiğinde çalışanların davranışların olumlu yönde gelişmesi amaçlanır. İşin gerektirdiği yetkinliklerin çalışanlarca öğrenilmesini kolaylaştırmak işletme tarafından planlamış etkinlikler düzenlenir.

İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Nedir?

Çalışanlara teknik bilgiler ve yeni beceriler kazandırılması, sorun çözme yanlarının geliştirilmesi, yeteneklerini geliştirme, potansiyeli maksimum seviyeye çıkarma, yeni görüşler kazandırılması ve süreçleri doğru yönetme gibi özelliklerin kazandırılması amaçlanır.

Yeteneklerin ve becerilerinin kazandırılması, çalışanların gelecekte üstlenecekleri görevlere hazırlanması olarak tanımlanır. Geliştirme süreçleri aynı zamanda işletmenin sürekli değişen rekabet ortamına uyum sağlarken, çalışanların yeniliklere adapte olmasını kolaylaştırır. Eğitim ve geliştirmenin karşılaştırılmasını yaptığımız da şu şekilde farklılıkları görebiliriz;

  • Eğitimin odak noktası bugünken gelişimin odak noktası gelecektir.

  • Eğitimde amaç şimdiki iş için hazırlıkken, gelişimde amaçlanan değişiklikler, yenilikler için hazırlanma amaçlanır.

  • Eğitimde iş tecrübelerinin kullanımı düşükken gelişim de daha iş tecrübelerinin kullanımı daha yüksektir.

  • Eğitimde katılım zorunlu olurken gelişim de katılım gönüllülük esasına dayanır.

Eğitim ve Geliştirmenin Amaçları

Eğitim ve geliştirmenin amaçlarına daha detaylı bakmak gerekirse şöyle yorumlayabiliriz. Eğitim yoluyla yapılan işin;

  • İşletme içindeki ya da süreçlerdeki sorunları, aksayan yanları çözümünün kolaylaştırılması sağlanır.

  • İşyeri hedeflerine uygun görüşlerin geliştirilmesi, yeniliklerin ortaya çıkması sağlanır.

  • Süreçlerin teknolojik olarak en verimli şekilde yapılması sağlanır.

  • Süreçlerdeki hızı artırmak adına öğrenme süresini en az ve kolay hale getirilmesi sağlanır.

  • Rotasyon yapılarak ihtiyaçların belirlenmesi ve iş gücünün artırılması sağlanır.

  • Çalışanları yeteneklerinin geliştirilmesi, hatta yeni bilgi yeteneklerinin geliştirilmesi sağlanır.

  • Çalışanların işle ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması sağlanır.

  • Çalışanların hedefleri ile şirket hedeflerinin örtüşmesi sağlanır.

  • Çalışanların ast-üst arasındaki ilişkileri kolaylaştırır. Çalışanlar arasında iletişimi, iş birliğini ve dayanışmayı artırarak güçlü bir kurum kültürü oluşturulması sağlanır.

  • Şirket içi şeffaflık ve güven sağlar.

  • Minimum maliyetle maksimum fayda sağlanır.

  • Çalışanların işleriyle ilgili bilgi becerilerini artırarak kariyerlerinde ilerlemeleri sağlanır.

  • Çalışanların zaman yönetimini yapabilmeleri sağlanır.

  • Çalışanların iş ile uyumu sağlarken, turnover’ın düşmesi sağlanır.

  • Çalışanların iş yerine bağlılığı artırılması sağlanırken, iş tatmini, motivasyon artırılması sağlanır.

  • Çalışanların karar alma ve problem çözme yeteneğini artırır.

Müşterimiz Olun!

E-posta listemize katılın ve abonelerimize özel fırsatlara erişin.

Gönderdiğiniz için teşekkürler!

bottom of page